Min blogglista

måndag 27 september 2010

Nya utmaningar

Alla som jobbat i en valrörelse är väl bekanta med den trötthet som infinner sig. Efter att under flera veckor samtalat, delat ut material, knackat dörr, från tidig morgon till sen kväll, utan någon ledighet, känns det helt plötsligt väldigt tomt.

Personligen är jag, som alla socialdemokrater, bedrövad över det nationella valresultatet. Det stämmer till eftertanke och jag har stora förhoppningar att vårt parti nu gör sin hemläxa och funderar på vad som måste göras för att återvinna förtroendet i de stora väljargrupperna. Lokalt kommer vi tillsätta en valanalysgrupp som ska göra en utvärdering av vårt lokala kampanjarbete. Ett arbete som jag tycker är fantastiskt. Tusentals dörrar har knackats, vi har genomfört telemarketing, provat en ny kampanjmetod kallat teleforum där 3 000 väljare ringdes upp en söndagseftermiddag med mycket mera. Alla aktiva medlemmar har gjort ett fantastiskt jobb för att vinna valet. Vill framförallt föra fram ett stort tack till våra anställda och de förtroendevalda som lade ned många timmar för att övertyga så många väljare som möjligt. Effekten har inte låtit vänta på sig. Vår andel av rösterna i det kommunala valet är klart högre än i riksdagsvalet.

Men nu när livet inte längre domineras av kampanj från morgon till kväll kan återigen att-göra listan fyllas på. Ser framemot att få tvätta igenom den gigantiska tvätthögen, jaga dammråttorna i hörnen, byta framrutan på bilen och börja träna. Dessutom ser jag framemot att få mer tid för att träffa nära och kära, min familj och alla vänner.

Ska bli härligt att återigen få tid för att simma regelbundet igen. Kommer även göra försök att återuppta styrketräningen (som legat nede några år nu...) och funderar även på att börja springa. Ska även göra mitt bästa för att få mer regelbundna mattider (vilket alltid är en utmaning med mitt uppdrag) och ska även, men säg inget till min politiske sekreterare Pia, äta mer vegetariskt. Känns nästan som dåliga nyårslöften, men den som siktar mot stjärnorna når iallafall trädtopparna.

Så som man säger, fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar