Min blogglista

måndag 20 februari 2012

Världens bästa present

Jag vill börja med att tacka de som på olika sätt uppmärksammat min födelsedag idag. Paraden var trevlig och barnen sjöng sååå fint sååå. Ett speciellt tack till SvD och Youngman som gav mig morgonens finaste present - SAAB kan vara räddat. Sånt värmer ens hjärta.

Några korta reflektioner som jag i all klokhet delar med mig av.

Till Jesper L kan jag säga att 34 INTE är gammalt. Allt beror på vilket perspektiv man har förstår du.

Något som bekymrat mig en tid är att mina få vita hår har bytt strategi och istället för att sprida ut sig börjat klumpa ihop sig. Inte okej.

Jag kan konstatera att antalet möten och arrangemang där jag är yngst är fortsatt fler än där jag tillhör genomsnittsåldern på deltagarna.

Till bordsgrannen från lördagens 60-årsfest vill jag återigen understryka mitt budskap: Folk under 35 är inte per automatik lata bara för att vår generation är uppväxta under en tid då det fanns moderniteteter såsom datorer, tv-spel och eld. Mycket trevlig tillställing och stort grattis igen till dig, Jörgen.

I övrigt måste jag erkänna en sak. Var på Södermalm i fredags och provade på det moderna livet i innerstan. Bland annat drack jag den lokala högtidsdrycken vars namn jag lyckats glömma, bestående av tequila, handplockade blåbär uppblandat med grädde. Om man ska vara snäll kan man säga att det smakade som spetsad blåbärspaj. Vill här framföra ett stort tack till värden Olle. Ballongerna i taket förgyllde min kväll.

I övrigt vill jag välkomna alla till kvällens stora festlighet i Hallonbergen, kommunfullmäktige. Det finns inget bättre sätt att fira sin födelsedag än med köttbullemacka och trevliga samtal i goda vänners lag. Hela arrangemanget kan man följa på stadens hemsida. Förhinder anmäls på Twitter, om jag förstått allting rätt, till SvDs ledarskribent PJ Anders Linder och Timbros VD Markus Uvell som avgör om din frånvaro är giltig eller inte. Som vanligt inleder vi mötet med interpellationer om skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar