Min blogglista

fredag 15 april 2011

Nystart

Efter en tids tystnad, ganska lång tid, så har jag nu efter mycket tjat från omgivningen bestämt mig för att ge bloggen en ny chans. Sprang dessutom på bloggaren Tokmoderaten som gav mig inspiration. Om herr Antonsson kan så kan alla.

Men för att inte ta i så jag spricker första gången som jag gör ett inlägg på några månader dryftar jag mig till att kort sammanfatta dagen:

1. vaknade av väckarklockan
2. ledningsgrupp med alla gruppledare i våra nämnder/styrelser. På agendan, media. Kan konstateras att Sundbyberg har ett relativt stort genomslag i media, 220 artiklar förutom lokaltidningen varje år. Förutom TV och radio. Av dessa är ca 40 procent positiva, vilket är en hög siffra. Stor del av artiklarna baserar sig på olika undersökningar som genomförts, där vi antingen ligger i toppen eller botten. Aldrig i mitten, vi är därmed ingen medelkommun.
3. Åt en västerbottenspaj med sallad
4. Åkte samma ärende två gånger
5. Pratade med gamla kollegan Bosse Krogvig som är utsänd på internationellt uppdrag
6. Pratat inför 28 av våra anställda kring ledarskap i Sundbyberg. Min huvudpoäng var:
- staden ska vara en kommun i framkant.
- vårt ledarskap ska på alla nivåer vara öppet, modernt och präglas av ett nytänkande
- det ska vara en merit att ha varit anställd i Sundbyberg stad

Passade dessutom på att berätta om de två huvudfokus som vi förtroendevalda har för det interna arbetet:
- kommunen ska leva efter devisen ständig förbättring och präglas av effektivitet
- staden ska vara öppen och transparent, i arbetssätt och vad gäller all vår kommunikation

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar